Marka osobista na Social Mediach

: musisz sobie odpowiedzieć na to jedno bardzo ważne pytanie..

Pacjenci czy Branża?

O korzyściach wynikających z budowania marki osobistej na social mediach mówi się obecnie bardzo dużo i być może sama prowadzisz już swój profil bądź poważnie o tym myślisz. Zanim jednak zanurzysz się w tworzeniu rolek, postów, grafik dobrze jest odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych pytań, żeby nie zmarnować czasu i swojego potencjału. W tym artykule skupimy się na jednym z dwóch najważniejszych (o drugim napiszę w kolejnej części). To kluczowe pytanie to:

Do kogo kieruję mój profil? Czy chcesz przyciągnąć pacjentów, czy może wolisz skupić się na osobach z branży stomatologicznej?

Wybór grupy docelowej jest niezwykle ważny, ponieważ determinuje rodzaj publikowanych treści, ton komunikacji i strategię rozwoju Twojego profilu.

Profil Kierowany do Pacjentów

Jeśli Twoim głównym celem jest zwiększyć swoją widoczność lokalnie, np. wśród mieszkańców miasta, w którym pracujesz, mieć więcej pacjentów, edukować na temat higieny jamy ustnej i profilaktyki oraz zbudować wizerunek osoby profesjonalnej i zaangażowanej w zdrowie swoich pacjentów to Twoją grupą docelową są właśnie POTENCJALNI PACJENCI/OBECNI PACJENCI.

W tym wypadku Twoje treści powinny edukować, budować zaufanie i zachęcać do korzystania z usług. Przykłady treści, jakie możesz tworzyć:

∙Porady dotyczące higieny jamy ustnej (np. „Jak prawidłowo nitkować zęby?”).

∙Ciekawostki stomatologiczne

∙Posty edukacyjne („Co warto wiedzieć przed pierwszą wizytą u higienistki?”).

∙Kulisy pracy („Jak wygląda profesjonalne czyszczenie zębów w gabinecie?”).

∙Opinie i rekomendacje pacjentów

∙Trendujące rolki dla zwiększenia zasięgu

W tym wypadku ton komunikacji powinien być przyjazny, zrozumiały, prosty – mów językiem swoich pacjentów, unikając zbyt specjalistycznych terminów.

Profil Kierowany do Osób z Branży

Jeśli Twoim celem jest budowanie pozycji eksperta wśród innych asystentek, higienistek lub stomatologów, Twoje treści powinny być bardziej profesjonalne, skupione na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem. Prowadzenie takiego profilu to dobry wybór, jeśli marzysz o wystąpieniach na konferencjach, szkoleniach lub prowadzeniu własnych kursów oraz chcesz nawiązać współpracę z innymi specjalistami lub firmami z branży stomatologicznej.

Przykłady treści, jakie możesz tworzyć:

∙Porady zawodowe („Jak skutecznie zarządzać czasem w gabinecie?”).

∙Case study z pracy („Trudny przypadek pacjenta periodontologicznego – jak sobie poradziłam?”).

∙Nowości w branży stomatologicznej („Nowe technologie w higienizacji – co warto wiedzieć?”).

∙Współprace z innymi specjalistami (np. stomatologami, producentami sprzętu medycznego, produktów stomatologicznych).

∙Materiały edukacyjne (webinary, e-booki, checklisty).

Ton komunikacji powinien być profesjonalny i merytoryczny, ale przemyć do tego wszystkiego swoją osobowość

– Twoi odbiorcy to osoby z branży, które nie tylko docenią konkretne informacje i praktyczne porady, ale też Twoje doświadczenie i całokształt tego, co wnosisz do przestrzeni social mediów.

Monitoruj i Modyfikuj Strategię

Pamiętaj, że wybór grupy docelowej to dopiero początek. Monitoruj, jakie treści najlepiej angażują Twoich odbiorców, i nie bój się modyfikować strategii. Narzędzia analityczne Instagrama pomogą Ci zrozumieć, które posty są najpopularniejsze i co warto rozwijać. Nie zapomnij zmienić pulpitu swojego Instagrama na profesjonalny, dzięki czemu będziesz mieć dostęp do raportów. Super tip: Co wpływa na zasięgi rolek? Długość odtwarzania, ilość zapisów i komentarze. Serduszka nie są już aż tak ważne, dlatego nie koncentruj się jedynie na lajkach.

Skąd Czerpać Inspiracje do Postów i Rolek na Instagramie?

Grupa docelowa: Pacjenci

Zastanów się: Jakie pytania najczęściej zadają pacjenci? Jakie problemy rozwiązujesz każdego dnia?​

Zamień te sytuacje w posty edukacyjne lub rolki.

Pomysły na treści:

∙Post: „Jak przygotować się do wizyty higienizacyjnej?”

∙Rolka: „Kulisy mojej pracy – jak wygląda profesjonalne czyszczenie zębów?”

∙Story: „Dziś miałam pacjenta, który zapytał o… Zobacz, co odpowiedziałam!”

∙Post: „Czy nitkowanie zębów jest naprawdę konieczne? Odpowiedź może Cię zaskoczyć!”

∙Rolka: „Dlaczego płytka nazębna to nie tylko kwestia estetyki, ale zdrowia?”

∙Pokaż Swoją Osobowość i Życie Poza Gabinetem

Pacjenci chętnie śledzą życie „poza fartuchem”. Buduj relacje poprzez autentyczność.

Pomysły na treści:

∙Post: „Dlaczego zostałam higienistką stomatologiczną? Moja historia.”

∙Rolka: „Poranek w życiu higienistki – zobacz, jak zaczynam dzień.”

Grupa docelowa: Osoby z Branży

Case Studies i Trudne Przypadki

Podziel się swoimi doświadczeniami z trudnych przypadków. Pomysły na treści:

∙Post: „Trudny przypadek usuwania kamienia poddziąsłowego – moje podejście.”

∙Rolka: „Najtrudniejszy przypadek tygodnia – jak sobie z nim poradziłam?”

∙Nowinki Branżowe i Technologie
∙Szkolenia, Konferencje i Webinary
Uczestniczysz w szkoleniach? Dziel się zdobytą wiedzą.

Pomysły na treści:

∙Post: „3 najważniejsze rzeczy, które wyniosłam z ostatniej konferencji stomatologicznej.”

∙Rolka: „Czego dowiedziałam się o narzędziach ręcznych? Podsumowanie po szkoleniu.”

Porady Zawodowe i Zarządzanie Czasem

Pomysły na treści:

∙Post: „Jak zarządzać czasem w gabinecie stomatologicznym?”

∙Rolka: „Moje sposoby na efektywne przygotowanie stanowiska pracy.”

Twoje Własne Doświadczenia w Branży​

Pomysły na treści:

∙Post: „Moje pierwsze lata pracy jako asystentka/higienistka – czego się nauczyłam?”

∙Rolka: „Największe wyzwanie w mojej karierze i jak sobie z nim poradziłam.”

W przypadku obu grup docelowych obserwuj trendy na Instagramie i Tik Toku.

Niezależnie od tego, czy kierujesz swoje treści do pacjentów, czy do specjalistów z branży stomatologicznej, ważne jest, aby regularnie czerpać inspiracje z otoczenia i dopasowywać treści do potrzeb swojej grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest różnorodność, autentyczność i dostarczanie wartościowych informacji. Zainspiruj swoich odbiorców i buduj zaangażowaną społeczność wokół swojej marki osobistej! Powodzenia!